Центр надання адміністративних послуг
Звіт начальника
Центру надання адміністративних послуг Новопсковської селищної ради
за 2021 рік
Центр надання адміністративних послуг Новопсковської селищної ради (далі – Центр) утворено рішенням Новопсковської селищної ради 01 серпня 2017 року.
Основними завданнями центру є створення максимально комфортних та сприятливих умов та впровадження зручного графіку прийому мешканців громади, скорочення і спрощення процедур отримання необхідних документів, унеможливлення будь-яких корупційних дій з боку посадових осіб, відповідальних за підготовку документів дозвільного характеру та результатів надання адміністративних послуг.
Діяльність Центру здійснюється за принципами:
• прозорості, відкритості та послідовності дій при наданні адміністративних послуг;
• орієнтації на суб'єкта звернення - забезпечення ефективної взаємодії із суб'єктом звернення;
• інформованості - забезпечення суб'єктів звернення вичерпною інформацією щодо адміністративних послуг;
• зворотного зв'язку - встановлення зворотного зв'язку із суб'єктом звернення;
• організаційної єдності - взаємодія адміністраторів ЦНАП з суб'єктами надання адміністративних послуг.
Метою роботи Центру є надання якісних адміністративних послуг суб'єктам звернень.
Звернувшись до Центру, підприємці та громадяни мають змогу:
- отримати консультації спеціалістів;
- отримати адміністративні послуги, а також оформити документи дозвільного характеру, необхідні для започаткування та ведення підприємницької діяльності.
Рішенням виконавчого комітету Новопсковської селищної ради затверджено перелік адміністративних послуг, що надаються через Центр.
На виконання вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг» (зі змінами) через Центр здійснюється надання послуг, віднесених до компетенції Управління Держгеокадастру в Луганській області, Головного управління юстиції в Луганській області, Державної міграційної служби України та ін.
На даний час у Центрі можливо отримати 261 адміністративних послуг (це на 29 послуг більше у порівнянні з 2020 роком), які надаються через адміністраторів центру.
Загальна кількість звернень за 2021 рік до Центру становить 49193, що на 18176 послуги більше, ніж у 2020 році. Найпопулярніші — реєстрація місця проживання, нерухомості та бізнесу, видача довідок про склад сім'ї.
Послуга |
Кількість у 2021 р. |
Кількість у 2020 р. |
Різниця |
Реєстрація бізнесу та нерухомості |
11924 |
3466 |
8458 |
Земельні послуги |
5293 |
1211 |
4082 |
Реєстрація місця проживання |
12336 |
9161 |
3175 |
Оформлення та видача паспортів громадянина України |
1970 |
1732 |
238 |
10 віддалених робочих місць Центру в старостатах, які почали працювати у 2021 році надали 10138 послуг.
За консультаціями до Центру звернулось 7147 суб’єктів. Консультації надавались в приміщенні Центру (3408), в телефонному режимі (2756) та електронною поштою (9), та в мережі “Facebook”(12), через колцентр громади (962). Найчастіше консультування ведеться з соціальних питань, питань з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання, оформлення паспорту громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм, оформлення паспорту громадянина України з безконтактним електронним носієм у формі ID-картки, реєстрації нерухомого майна, земельних питань.
Починаючи з квітня 2021 року ЦНАПом ведеться електронний Реєстр громади (на платформі ДМС) завдяки якому час надання послуги скоротився до 1-2 хвилин (при наявності даних у реєстрі), забезпечений захист персональних даних (авторизація за допомогою електронного цифрового підпису, фіксація кожної дії (час, співробітник).
Завдяки порталу «Дія» документи для отримання адміністративної послуги подавались у вигляді е-копій документів за допомогою мобільного додатку «Дія» через сканування Qr коду (6 сканувань за 2021 рік).
Працівниками Центру було опрацьовано 555 запитів, сформовано 74 звіта.
З грудня 2021 року запрацювала адміністративна послуга з реєстрації місця проживання онлайн. ЦНАП Новопсковської СТГ був першим в Луганській області, який надав таку послугу. (2 послуги у 2021 році).
З метою створення сприятливих умов для громадян та суб’єктів господарювання розроблений та затверджений гнучкий графік роботи Центру, який сформовано таким чином, щоб працюючі замовники могли скористатися у зручний для себе час послугами центру (Центр працює без обідньої переви).
Ще одним кроком до підвищення якості обслуговування суб’єктів звернень є можливість самостійно обирати зручний спосіб повідомлення про результат розгляду документів (телефоном, ел.поштою, ін.засобами телекомунікаційного зв’язку) та спосіб отримання готового результату (особисто, поштою).
В ЦНАПі для оплати вартості платних адміністративних послуг встановлено термінал самообслуговування публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України», які дозволяють здійснювати готівкові та безготівкові платежі картками платіжних систем VISA та Mastercard, також оплату можна здійснити в мобільному додатку (сплата адміністративного збору перевіряється через Державний сервіс перевірки квітанцій https://check.gov.ua/).
Для покращення інформованості громадян та суб’єктів господарювання в приміщенні центру розміщено стенди з інформацією щодо переліку дозволів, адміністративних послуг та всіх необхідних документів для їх отримання, розроблені інформаційні та технологічні картки, на офіційному сайті Новопсковської селищної ради на сторінці «Центр надання адміністративних послуг» постійно висвітлюється та оновлюється інформація щодо порядку отримання адміністративних послуг та документів дозвільного характеру.
Продовжується спільна робота Центру з регіональним сервісним центром МВС в Луганській області щодо надання Новопсковській громаді адміністративних послуг МВС. Послуги надаються пересувним мобільним сервісним центром МВС. Спеціалісти сервісного центру виїжджають до громади за заявкою та обслуговують громадян за попереднім запитом Центрука на підставі складеного співробітниками ЦНАП списку зацікавлених осіб. У 2020 році було організовано 7 виїзних прийоми, надано 408 послуг.
Представники Центру постійно приймають участь у заходах, до яких залучені представники міністерств та центральних органів виконавчої влади, керівники Центрів з усіх міст України, метою яких є обмін досвідом та кращими практиками організації надання адміністративних послуг. Міністерство цифрового розвитку налагодило організацію щотижневих он-лайн семінарів з питань організації роботи в центрах надання адміністративних послуг, в яких приймають участь адміністратори ЦНАП Новопсковської селищної ради.
У подальшому серед основних завдань роботи Центру є збільшення переліку більш затребуваних адміністративних послуг, які надаються через Центр, підвищення якості надання таких послуг, скорочення строків їх надання, впровадження нових інформаційних технологій для спрощення процедури надання адміністративних послуг.
Центр надання адміністративних послуг спільно з Новопсковською селищною радою успішно організували роботу в умовах пандемії. Згідно розпорядження селищного голови проводяться перерви для санітарної обробки та наскрізного провітрювання приміщення, обмежено присутність у приміщенні не більш ніж 1 осіби на 1 співробітника Центру, при цьому Центр працює в стандартному режимі, надання послуг не припинялось.
Начальник ЦНАП Вікторія ГОНЧАРОВА