Педагогічні працівники підвищили кваліфікацію з курсу «Життєві навички для активного громадянства»
10-11 січня 2019 року відповідно до Меморандуму про співпрацю між Міністерством освіти і науки України та Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), враховуючи успішний досвід впровадження спільного проекту з розвитку життєвих навичок «Вчимося жити разом», що реалізовувався в Луганській області у партнерстві з громадською організацією «Дитячий фонд «Здоров’я через освіту» та Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Луганської ОДА в Новопсковському ЗЗСО І-ІІІ ступенів відбулося підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти з курсу «Життєві навички для активного громадянства».
Мета навчання: підготовка педагогів з методики проведення тренінгів «Життєві навички для активного громадянства» у закладах загальної середньої освіти.
За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) життєві навички – це здатність людини до адаптації, позитивної поведінки, подолання труднощів повсякденного життя.
Навчання на засадах життєвих навичок є необхідним елементом високоякісної освіти. Вони підвищують конкурентоспроможність випускників на ринку праці, адже сьогодні кандидату на відповідальну посаду недостатньо досконалого володіння професією. Йому необхідно набути психо-соціальних умінь: критично і творчо мислити, адекватно сприймати себе і оточення, приймати виважені рішення, ефективно спілкуватися, будувати конструктивні міжособистісні стосунки, працювати в команді, демонструвати здатність бути лідером, зацікавлювати і створювати мотивації, розв'язувати проблеми і керувати стресами.
Використовуючи сучасні інтерактивні методи (робота в групах, інтерактивні презентації, дискусії, дебати, мозкові штурми, рольові ігри, аналіз історій і ситуацій тощо), тренери курсу провели навчання педагогічних працівників щодо впровадження сучасної концепції здоров’я, безпеки і розвитку освіти та принципів навчання на засадах розвитку життєвих навичок – балансу знань, умінь, ставлень. Педагоги ознайомилися з основними завданнями проекту «Посилення участі підлітків у житті школи і громади»; обговорили потреби та особливості розвитку підлітків; проаналізували зміст, спрямованість і методи компетентісного навчання учнів за тренінговим курсом «Життєві навички для активного громадянства»; провели оцінювання змісту курсу і моделювання окремих тренінгів за методом «глибокого занурення» (учасники тренінгу побували у чотирьох ролях: підлітка, вчителя-тренера, методиста, експерта з оцінки навчально-методичних матеріалів).
За результатами моделювання вчителі сформували пропозиції щодо удосконалення змісту тренінгового курсу, визначили способи впровадження курсу у своїх закладах та подальші кроки щодо взаємодії закладів освіти із дитячими і молодіжними громадськими організаціями та центрами для молоді.