Електронні сервіси Пенсійного фонду
Положенням про організацію прийому та обслуговування осіб, органам Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 23.10.2017 №23-2 передбачено надання послуг громадян електронній формі. Функціонує підсистема формування електронних пенсійних посвідчень, які одночасно є платіжною карткою:
для внутрішньо переміщених осіб, опрацьовано 7,9 тис.заяв для передачі до AT «Ощадбанк»;
для місцевих пенсіонерів опрацьовано – 0,4 тис. заяв,
Громадянам, які вже отримали нові електронні пенсійні посвідчення надаються роз’яснення щодо можливостей використання пенсійного посвідчень для доступу до електронних послуг, які можна отримати за допомогою weв-порталу Пенсійного фонду України.
На виконання наказу Пенсійного фонду України від 18.05.2018 № 91 «Про інформування шляхом відправлення СМС повідомлень» задля організації цільового індивідуального інформування осіб, які виявили бажання одержувати СМС - повідомлення, відділом обслуговування громадян проводиться реєстрація звернень про проведення СМС-інформування засобами інтегрованої комплексної інформаційної системи «Керування процесом обслуговування відвідувачів Пенсійного фонду України (Звернення)».
Всього зареєстровано на отримання послуги 3,7 тис.осіб.
Поліпшення обслуговування громадян - один із головних акцентів у роботі об’єднаного управління сьогодні.
Новий сервіс передбачає подання документів для призначення пенсії в електронному вигляді дистанційно, без відвідин органів Фонду. Це модель призначення пенсії «в один дотик». Передбачається, що «е-пенсія» має спростити взаємодію громадян із Пенсійним фондом, зменшити витрати часу на оформлення пенсії, дати змогу подати заяву, не виходячи з дому.
Для того щоб скористатися сервісом. Потрібні лише три умови: електронний пристрій (комп’ютер, ноутбук) із доступом до мережі Інтернет; авторизація в особистому кабінеті на Вебпорталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) за допомогою електронного цифрового підпису; наявність необхідних сканованих документів.
Потрібно зайти на Вебпортал Фонду, вибрати опцію «Призначення пенсії і заповнити відповідну заяву» та прикріпити до заяви скан-копії паспорта, реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний код), сторінок трудової книжки та зазначити свій номер телефону чи електронну пошту, щоб у разі виникнення якихось питань була можливість зворотнього зв’язку. Після ухвалення рішення про призначення пенсії особі надійде СМС- повідомлення про необхідність візиту до сервісного центру для отримання пенсійного посвідчення та пред’явлення оригіналів документів. Якщо особа не має змоги чи бажання користуватися новим ресурсом, то вона може, як і раніше, іти до пенсійної установи. Це її особистий вибір.
Протягом 2020 року через веб-портал подано 12 заяв на призначення та перерахунок пенсії.
З липня 2020 року впроваджено новий додаток «сканкопія трудової книжки». Підприємствами району подано 62 сканкопії трудових книжок . до органів ПФУ. В автоматичному режимі без звернення громадян до Пенсійного фонду призначено пенсії 3 громадянам.
Впроваджено новий електронний сервіс - мобільний додаток «Пенсійний фонд». Проект «Пенсійний фонд України у смартфоні» розроблено з метою реалізації розвитку системи надання електронних послуг «Е-пенсія» і забезпечення максимально зручної та оперативної взаємодії громадян із Пенсійним фондом України. Завантажити додаток можна за посиланням (https://play.google.com/store/apps/detalis7icNLia.gov.pfu).
Усім, хто виявить цікавість до нового ресурсу, будуть доступні такі сервіси:
-перегляд стану опрацювання звернень до Пенсійного фонду України, а також прикріплених до звернень документів;
-верифікація документів, довідок, сформованих в особистому електронному кабінеті;
-одержання та перегляд повідомлень від Пенсійного фонду України;
-подання документів для призначення/перерахунку пенсії в один дотик (Е- пенсія);
-зміна параметрів інформування;
-запис на прийом у відділи обслуговування та інше.
Функціонує «Кабінет роботодавця». Переваги користування:
І.Стан сплати Єдиного соціального внеску (ЄСВ);
2.Інформація про заборгованість підприємств та ЄСВ;
3.Перелік застрахованих осіб, у яких не зараховано страховий стаж;
4.Стан подання звітів по сплаті ЄСВ;
Запроваджено новий сервіс надання електронних документів з підтвердженим QR-кодом. Відтепер не потрібно безпосередньо звертатися до органів Фонду, а можна, не виходячи з дому, через веб-портал ПФУ, отримати такі електронні документи:
- довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій (містить дані про розмір пенсії, без урахування окремих видів виплат);
- довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);
- індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5) (містять інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками);
- витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості про страхувальників, про періоди трудових відносин; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування).
Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал електронних послуг ПФУ у розділі «Верифікація виданих документів».
Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом ПФУ, згідно чинного законодавства, є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою в органі Пенсійного фонду.
Роботодавець, не виходячи з офісу, може отримати електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності, інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу.
А у майбутньому роботодавців очікує – «електронний лікарняний».
Пенсійним фондом України створено електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб. Електронний лікарняний передбачає автоматизацію процесів та надаватиме можливість відслідкувати весь процес оформлення лікарняного:
1. Лікарняний листок реєструватиметься на підставі створеного лікарем через веб-інтерфейс медичного висновку, який засвідчує тимчасову непрацездатність. Кожен листок непрацездатності матиме унікальний реєстраційний номер, що формується та присвоюється автоматично;
2. Інформація через реєстр в Пенсійному Фонді буде автоматично передана у Фонд соціального страхування (ФСС) – в установі одразу знатимуть, що людина захворіла і повинна отримати допомогу – оскільки є платником єдиного соціального внеску;
3. Інформація також передаватиметься роботодавцю, який через кабінет страхувальника на веб-порталі електронних послуг ПФУ побачить, що працівник оформив тимчасову непрацездатність.
Отже, для того, щоб мати доступ до електронних листів непрацездатності співробітників, підприємство повинно зареєструватися на веб-порталі електронних послуг ПФУ https://portal.pfu.gov.ua за допомогою електронного цифрового підпису.
Страхувальник матиме можливість визначити за параметрами пошуку інформацію по листках непрацездатності застрахованих осіб, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Листки непрацездатності»), ознайомитись з переліком атрибутів, а також переглянути, зформувати та роздрукувати заяви-розрахунки по листках непрацездатності (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Заяви-розрахунки»).
Міжвідомча робоча група за участі, зокрема, представників Міністерства соціальної політики України, ФССУ, Пенсійного фонду України спільно напрацювала проект Порядку видачі та продовження електронних листків непрацездатності. Наразі документ знаходиться на затвердженні в Міністерстві охорони здоров’я України.
А поки завчасно реєструватись на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, щоб бути готовими до будь-яких інновацій та не втратити доступ до важливої інформації.
Портал електронних послуг – відмінний сервіс без черг та зайвих витрат. Кожен громадянин має можливість отримання інформації за допомогою веб-порталу ПФУ. Зареєструвавшись на цьому електронному сервісі, кожен користувач отримує доступ до своїх персональних даних, може сформувати запит на попередню підготовку документів, а також дізнатися суми сплачених роботодавцем страхових внесків і багато іншої корисної інформації. Адреса веб-порталу: http://portal.pfu.gov.ua
Новопсковський відділ обслуговування громадян
Телефон для довідок ( 06463)2-15-16