A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Новопсковська селищна рада
Луганська область, Старобільський район

Як застосовувати реєстратори розрахункових операцій та які зараз норми повернення надміру сплачених податків? Про це і не тільки в роз’ясненнях податківців.

Дата: 19.03.2021 10:39
Кількість переглядів: 181

За новими правилами повернення надміру сплачених податків

З цього року реалізовувати право на повернення надміру сплачених  податків необхідно за новими нормами. Про це повідомили в Головному управлінні ДПС у Луганській області.  

Нагадаємо, відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України, підлягають поверненню платнику помилково та/або надміру сплачені суми грошового  зобов`язання, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені. Платнику податків необхідно подати заяву у довільній формі, в якій зазначити напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету.

З 01.01.2021 вступили в дію зміни до Податкового кодексу України згідно з якими, контролюючий орган не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 У разі якщо повернення сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами  проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу, відповідне повідомлення надсилається контролюючим органом до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення шістдесятиденного строку з дня отримання відповідної податкової декларації.

 На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені платником податків.

Слід зауважити, що Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 №60 затверджено Порядок інформаційної взаємодії органів ДПС, ДКС України, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені .

Дія Порядку №60 не поширюється:

-відшкодування податку на додану вартість;

-повернення авансових платежів (передоплати), помилково та/або надміру внесених платниками податків за власним бажанням, як попереднього грошового забезпечення сплати майбутніх митних та інших платежів, що сплачуються до/або під час митного оформлення, та грошової застави;

-повернення митних та інших платежів, що сплачуються до/або під час митного оформлення;

-повернення помилково та/або надміру перерахованих (унесених) платниками податків коштів, сплачених шляхом надання при митному оформленні податкового векселя;

-повернення суми акцизного податку, внесеної в рахунок погашення податкових векселів;

-виконання рішень судів щодо безспірного списання коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

 

Застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку

Старобільський відділ електронних сервісів управління електронних сервісів  Головного управління ДПС у Луганській області повідомляє, що з 1 січня 2021 року набрав чинності Закон України від 01 грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» (далі – Закон № 1017).

Законом № 1017 передбачено відстрочення з 1 квітня 2021 року до
1 січня 2022 року застосування платниками єдиного податку 2, 3 та 4 груп реєстраторів розрахункових операцій, обсяг доходу яких не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2021 року (тобто 1 320 000 грн. у 2021 році).

Вище зазначені норми застосовуються платниками єдиного податку 2, 3 та 4 груп, крім тих які здійснюють:

- реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

- реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;

- реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння.

Більш детальну інформацію можно найти за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/

...

 

Страхувальниками сплачено понад 80 мільйонів гривень єдиного внеску

Упродовж січня-лютого 2021 року платниками податків Старобільського,  Новоайдарського, Новопсковського та Марківського районів сплачено 80,4 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Так суб'єкти господарювання Старобільського району сплатили 36,3 млн грн, Новоайдарського району – 20,3 млн грн, Новопсковського району – 14,4 млн грн. та Марківського району – 9,4 млн гривень.

Звертаємо увагу суб'єктів господарювання, що сплата єдиного внеску гарантує право на соціальний захист. Зокрема, громадяни мають можливість отримувати захищені соціальні гарантії для кожного на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, гідне пенсійне забезпечення та інші виплати.

 

Адмінпослугами скористалося майже  2500 платників

У січні - лютому  2021 року до Центрів обслуговування платників (далі - ЦОП) за адміністративними послугами по Старобільському, Новопсковському, Марківському та Новоайдарському районам звернулося 2509 платників податків. Зазначеними ЦОП платникам податків надано 2417 адміністративних послуг. Зокрема Старобільським ЦОП надано різних адміністративних послуг - 1007, Новопсковським ЦОП - 598, Новоайдарським ЦОП - 533, Марківським ЦОП - 279.

Найбільш популярною серед послуг є видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників, якою скористалися  1218 громадян, що складає  50 відс. від всіх наданих послуг.

Також найбільш запитуваними послугами є :

-видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків – 618,

-реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 149,

-надання витягу з реєстру платників єдиного податку - 121,

-видача довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи – 65,

-реєстрація платника єдиного податку – 58,

-видача довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи - 22,

-реєстрація книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку –17.

Інших адміністративних послуг надано платникам податків у кількості - 149,  що складає

6 відс. від загальної кількості усіх наданих адміністративних послуг за звітний період.

...

 

Єдина звітність з ЄСВ, ПДФО та військового збору для роботодавців

Головне управління ДПС у Луганській області області повідомляє, що Міністерство фінансів України наказом від 15.12.2020 № 773 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску і Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» (далі – Розрахунок) виклало в новій редакції податковий розрахунок за ф. № 1ДФ, який включив у себе і таблиці звіту по єдиному внеску.

Такий Розрахунок подається окремо за кожен квартал (податковий період) з розбиттям по місяцях звітного кварталу впродовж 40 календарних днів, що йдуть за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий Розрахунок за календарний рік не подається.

Розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи платникам податку податковий агент та незалежно від того чи виплачені платником єдиного внеску суми такого внеску фактично після їх нарахування до сплати протягом звітного періоду.

Подається Розрахунок до контролюючих органів за основним місцем обліку. У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету та який не має окремого балансу і самостійно не веде розрахунки із застрахованими особами для сплати єдиного внеску на небюджетні рахунки, то Розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку. Юридична особа під час подання Розрахунку за відокремлений підрозділ зазначає дані про відокремлений підрозділ в рядку 032 заголовної частини Розрахунку.

Загалом, Розрахунок складається з:

- заголовної частини;

- додатку 1 "Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам";

- додатку 2, який формується і подається тільки районними (міськими) управліннями праці і соціального захисту населення;

- додатку 3 "Відомості про осіб, які проходять строкову військову службу ";

- додатку 4 "Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору";

- додатку 5 "Відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби";

- додаток 6 "Відомості про наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства".

Перший звітний період для об’єднаного податкового розрахунку – I квартал 2021 року.

Наказ № 773 набрав чинності з 1 січня 2021 року.

 


 

...

Декларування доходів малолітньою/неповнолітньо дитиною – що треба знати

Головне управління ДПС у Луганській області повідомляє, що відповідно п. 174.6 ст. 174 Податкового кодексу (далі – ПКУ) об’єкти дарування, визначені п. 174.1 ст. 174 ПКУ, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розд. IV ПКУ для оподаткування спадщини.

Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями (обдарованими) (крім того, що визначене п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ) оподатковується за ставкою 5 відс. (п. 167.2 ст. 167, п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення (п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).

Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину (п. 174.3 ст. 174 ПКУ).  

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.

Обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника податку покладається на опікуна або піклувальника - щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою (п. 179.6 ст. 179 ПКУ).

Відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.

Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.

Враховуючи вищевикладене, батьки (усиновителі) та опікуни (піклувальники) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини), повинні подати податкову декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити податок на доходи фізичних осіб.

...

 

Застосування РРО та/або ПРРО аптеками та клініками, які надають ветеринарні послуги

Головне управління ДПС у Луганській області інформує, що згідно з пунктом 61 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України з 01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичними особами - підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує обсягу доходу, що не перевищує  220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:

реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;

реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Відповідно до статті 1 Закону України від 25 червня 1992 року  № 2498-XII «Про ветеринарну медицину» ветеринарна аптека - заклад ветеринарної медицини - аптека, аптечний пункт, аптечний кіоск, що здійснюють обіг ветеринарних препаратів і надання консультацій з питань їх застосування.

Заклад ветеринарної медицини – це установа, підприємство, організація, де працює принаймні один лікар ветеринарної медицини, які засновані юридичною або фізичною особою (суб'єктом господарювання), що має кваліфікацію лікаря ветеринарної медицини та здійснює ветеринарну діяльність, у тому числі з ветеринарної практики, виробництва ветеринарних препаратів, роздрібної, оптової торгівлі ветеринарними препаратами, проведення дезінфекційних, дезінсекційних та дератизаційних робіт.

Ветеринарна медицина - галузь науки та практичних знань про фізіологію і хвороби тварин, їх профілактику, діагностику та лікування, визначення безпечності продуктів тваринного, а на агропродовольчих ринках - і рослинного походження; діяльність, спрямована на збереження здоров’я і продуктивності тварин, запобігання їхнім хворобам та на захист людей від зоонозів і пріонних хвороб.

Таким чином, ветеринарні аптеки та заклади ветеринарної медицини (клініки) не здійснюють діяльності у сфері охорони здоров’я людей, отже вимоги щодо застосування РРО та/або ПРРО з 01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року на них не розповсюджуються.

 

Старобільський сектор організації роботи

організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Луганській області

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь